CASE STUDY
Foodies is met een oplage van 45.000 hét tijdschrift voor mensen die van eten houden, voor mensen die graag willen weten waar hun eten vandaan komt en hoe het wordt gemaakt. Foodies biedt maandelijks tientallen recepten: van eenvoudig tot uitdagend, maar altijd maakbaar en toegankelijk. Daarnaast staat het blad vol met reportages, interviews, kookboeken, kooksnufjes en nog veel meer. Het belangrijkste ingrediënt van foodies is enthousiasme om alles over ons eten te willen weten. Eten is een noodzaak, dus waarom er geen deugd van maken? Ambachtelijk werk lijkt soms verdwenen te zijn, maar als je even zoekt vind je een wereld vol gepassioneerde mensen die gek zijn op hun werk. Hun enthousiasme voor hun ambacht is aanstekelijk. In foodies lees je hun verhalen. Voor afwisseling en enthousiasme in de keuken is foodies een goede inspiratiebron.
RESULT
CLOUDSHAPED heeft een aantal mooie jaren voor Foodies Magazine gewerkt en de desbetreffende uitgeverij F&L Media ondersteund op het gebied van online marketing en social media. We hebben o.a. de social media strategie bepaald en beheerd, een blog op de online website Foodiesmagazine.nl geïntegreerd en hier dagelijks artikelen voor geschreven. Foodies Magazine is online enorm gegroeid en een echte community geworden middels de door ons bedachte hashtag #iamfoodies. Ook ondersteunden wij de vele campagnes met klanten: dankzij CLOUDSHAPED is de online omzet verveelvoudigd door naast de offline advertorials in de bladen, ook inspirerende online campagnes in te zetten. Daarnaast heeft CLOUDSHAPED een waardevol influencer bestand van o.a. foodbloggers opgebouwd voor Foodies Magazine waar prachtige campagnes en mooie publicaties uit voortgevloeid zijn, tevens gecoördineerd door CLOUDSHAPED. Oh ja, en we hebben een paar events georganiseerd. Al met al één van onze meest succesvolle paradepaardjes.