CASE STUDY
Gelderland is dé wandel- en fietsprovincie nr 1. en staat bekend om haar natuur én gastvrijheid. Maar de vier Gelderse streken hebben nog veel meer te bieden: aantrekkelijke winkelsteden, attracties, culinaire en culturele hoogstandjes en een modern aanbod aan accommodaties. Voor een dagje weg of korte vakantie in eigen land, ben je in de vier Gelderse streken, de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en de Achterhoek, aan het juiste adres! Aan CLOUDSHAPED de taak om de Gelderse Streken op het netvlies van een zo’n groot mogelijke groep potentiële bezoekers te krijgen. Een feest om voor onze eigen provincie te werken. Dat Gelderland mooi is wisten wij al… En nu weten 95.000 mensen dat met ons.
RESULT
Door in 2017 een integrale opzet van zowel off- als online uitingen (advertorials, nieuwsbrieven food notes, blogs, social media, video en fotografie, live verslag van evenementenbezoek) in het populaire blad Foodies Magazine én op het online blog What About Her te plaatsen, wordt het geheugen van de lezers continu opgefrist. Zo wordt het aanbod van de mooie omgeving, de evenementen en culinaire hotspots opnieuw herkend en de positie in het geheugen van de doelgroep extra versterkt. Met als gevolg… een hoger bezoekersaantal voor de Gelderse Streken! De combinatie van on- en offline destination marketing bleek een fantastische combinatie die voor een crossmediale, nationale campagne heeft gezorgd en zo zien wij het graag. Het totaal gemeten bereik van de campagne? 95.000 unieke lezers. Zijn we trots op.