Loading...

BRAND MARKETING / STORYTELLING / SOCIAL MEDIA / INFLUENCER NETWORK

KLM The Journey Podcast

CASE STUDY

In 2018 lanceert KLM de Engelstalige podcast, ‘The Journey’. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die een podcast gebruikt om de kracht van reizen te demonstreren. In elke episode staat één reis centraal die van grote invloed is geweest op het leven van de geïnterviewde reiziger. De serie neemt luisteraars mee naar verschillende delen van de wereld: van de sneeuwvlaktes in Alaska tot de hectische straten in New Delhi. Met deze podcast voegen ze iets unieks toe aan onze bestaande communicatiekanalen. Het is vanuit KLM een prachtig medium omdat podcasts in staat zijn om luisteraars 30 tot 40 minuten vast te houden met een verhaal. Voor de laatste aflevering van ‘The Journey’ is KLM nog op zoek naar een bijzonder verhaal. Via podcast.klm.com worden luisteraars opgeroepen om hun persoonlijke reisverhaal te delen.

 

RESULT

KLM is constant bezig met innovatieve vormen van communicatie. De podcast beleeft wereldwijd een revival en daarom ziet KLM dit als een bijzondere manier om contact te maken met passagiers. KLM vraagt CLOUDSHAPED om een influencer in te zetten voor deze campagne. Influencer What About Her (Laura) deelt haar life-changing reis online om de doelgroep te attenderen op dit mooie project. En met succes: meer dan 10.000 lezers lezen het verhaal en maken zo kennis met KLM’s eigen podcasts.

DISCUSS & CREATE CAMPAIGN

WRITE LIFE-CHANGING STORY

SHARE ONLINE



 Previous Next